A legnépszerűbb kávémárka évek óta elkötelezett az újrahasznosítás iránt, így kávékapszulái a lefőzés után is értéket képviselnek. A cég Magyarországon 2012 óta gyűjti a használt kapszulákat üzleteikben, 2017-től pedig futárszolgálatuk a megrendelések kézbesítésekor elhozza a használt kapszulákat.
De miért is fontos a Nespressonak az alumínium alapanyag? Az alumínium elsődleges előnye, hogy korlátlan alkalommal újrahasznosítható, a természetben előforduló fémfajta, amely tulajdonságainak köszönhetően nem igényel plusz csomagolást ahhoz, hogy védje a kávéőrlemény frissességét és aromáját. Minden egyes kávékapszula, ami újrahasznosításra kerül, mindennapi tárgyak formájában ölt új formát – újabb kávékapszulaként, svájci bicskaként, tollként, biciklivázként, vagy éppen egy szemüveg kereteként. Emellett az alumínium tökéletesen védi a kávét a levegőtől, a nedvességtől és a fénytől, így a kávéőrlemény a lehető legfrissebb marad a lefőzés pillanatáig. A kávézacc pedig komposztálás útján kerül újrahasznosításra. A Nespresso 2009 óta működik együtt a Természetvédelmi Világszövetséggel (IUCN) és más partnerekkel, hogy fenntartható és felelős alumínium-beszerzési láncot hozzanak létre. Ez vezetett 2012-ben az Aluminium Stewardship Initiative (ASI) megalapításához, amelynek keretén belül megalkották az első szabványt, amely az alumínium felelős és fenntartható módon történő előállítására és felhasználására vonatkozik. A Nespresso célja, hogy 2021 végére az összes otthoni fogyasztásra szánt kávét újrahasznosított alumínium felhasználásával készült kapszulákba csomagolják. „Állandó kihívásaink egyike, hogy a működésünk egyre fenntarthatóbb legyen, és jobban illeszkedjen a körforgásba, beleértve az anyagok beszerzését, felhasználását vagy újrahasznosítását. Fontos mérföldkőhöz értünk azzal, hogy kapszuláink immár 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készülnek; ez olyan eredmény, amelynek megvalósításán a beszállítóinkkal együtt nagyon sokat dolgoztunk.” – mondta Jérôme Pérez, a Nespresso fenntarthatóságért felelős vezetője.
Globális szinten a Nespresso már 30 százalékos újrahasznosítási arányt ért el, vagyis majdnem minden harmadik kapszula visszakerül a körforgásba. „A siker legfontosabb tényezője a fogyasztók együttműködése, mi pedig hihetetlenül hálásak vagyunk vásárlóink lelkesedéséért, ami lehetővé tette a jelenlegi újrahasznosítási arány elérését. Erre a pozitív lendületre szeretnénk most építeni, hogy végül elérjük kitűzött célunkat: az összes kapszulánk újrahasznosítását.”