A fenntartható életmód látványos szimbóluma lett az online térben: levendulaszörp, vászonszatyor, tökéletesen beállított fények és hangzatos hashtagek. De vajon tényleg zöldebb az, ami jól mutat a képernyőn?
A fenntarthatóság mára trenddé vált – és ezzel együtt gyakran látványelemmé is. A közösségi média világa torzít: sokszor a dizájn fontosabb, mint a döntés valódi hatása. Egy látványos, „zöld” termék nem feltétlenül jelent kisebb ökológiai lábnyomot – sőt, néha épp a csendes, hétköznapi döntések a leginkább környezetbarátok.
A valódi fenntarthatóság nem feltűnő: lehet egy foltozott pulóver, egy elmosott befőttesüveg, vagy az a döntés, hogy nem vásárolsz meg valamit, csak mert új és „zöldként” van reklámozva.
A kérdés nem az, hogy mit posztolunk róla – hanem az, hogy mit teszünk akkor is, amikor senki sem nézi.
A teljes cikk itt olvasható:https://magyarzold.hu/posztolhato-fenntarthatosag-nem-minden-greenvibes-ami-fenylik/