A michigani vállalkozás azért tette le a voksát az innovatív csomagolás mellett, mert az környezetbarát megoldásnak számít a műanyag palackkal szemben, ráadásul logisztikailag is gazdaságosabb. Ennek alapján választották a márkanevet is a termékhez: “Boxed water is better”, azaz “A dobozos víz jobb”.
Azt nem tudni, hogy a papírdobozban eladott ivóvíz milyen minőségű, de vélhetően nem is ez az elsődleges szempont a gyártónál.
A fókuszt inkább a megoldás természetbarát mivoltára helyezték, azzal, hogy az akár sok száz év alatt lebomló műanyag palack helyett a 76 százalékban újrahasznosított papírból készült csomagolást választották.
Az már csak hab a tortán, hogy utóbbi – a helytakarékossága miatt – gazdaságossági szempontból is jobbnak tűnik. Lapított papírdobozból ugyanis egy raklapra 35 ezer darab fér. Egy kamionnyi csomagolóanyag pedig 26 kamiont tölt meg a vízzel teli dobozokkal, amelyek ráadásul az alakjuk miatt is jobban illeszkednek egymáshoz, mint a henger alakú palackok.
A michigani gyártó egyre több helyen tör be a piacra, jelenleg Kanadában, Mexikóban, Hongkongban, Puerto Ricóban és 22 amerikai államban kapható a terméke.
Kép: http://www.citylab.com; https://www.facebook.com/BoxedWater