A metrókocsik új – illetve ily’ – módon való „hasznosításának” tanulmányozására nem érdemes az Egyesült Államokba utazni, mert itthon nem vennénk hasznát. Legfeljebb azért lenne érdemes „átruccanni”, hogy kiderüljön: miért nem a fémkohóba vitték hagyományos újrahasznosításra a több ezer tonna súlyú metrókocsikat?
Sok mindent átvettünk már a tengerentúlról, Amerikából, de amiről a Business Insider adott hírt, az Magyarországon nem valósítható meg.
Azzal a céllal tettek eddig – 2001. és 2010. között – az Atlanti óceán hullámsírjába, a New York-i földalattiból 2580 kiszuperált metrókocsit, hogy egyrészt mesterséges zátonyok keletkezzenek, amely (rejtek)helyet adnak a vízalatti élőlényeknek. Másrészt az amatőr horgászoknak is kedvezni akarnak azzal, hogy a mesterséges „létesítmény” környékén zugot találó halakat könnyebben kifoghassák. Az elmúlt évtizedben több ezren próbáltak horgász-szerencsét.
Persze, a képes beszámoló szerint a fémmonstrumokat – a víz alá küldése előtt – „megkopasztják” az alkatrészektől és minden mástól, ami veszélyes hulladék lehet, másrészt gőzzel megtisztítva, fertőtlenítve süllyesztik el.
A ronccsá vált metrókocsik „alámerüléséről” fotósorozatot is közölt a Business Insider.