Ez a fogalom nem egyidős Földünk keletkezésével, a természetben nem létezik szemét. Az ember „alkotta meg”, vélhetően alapvetően nem tudatosan, hanem hogy alátámassza a figyelmetlensége és talán a lustasága “létjogosultságát”.
Amit az egyik élőlény kibocsát, azt egy másik felhasználja – vallja a világ egyik leggyorsabban fejlődő zöld vállalatának megálmodója és felépítője, a magyar származású Tom Szaky.
A többek között cigarettacsikkből kulcstartót, chipses zacskóból kanapét készítő cég a civilizáció egyik legsürgetőbb problémájának megoldásán, speciális hulladékok újrahasznosításán dolgozik. Hiszen az ember által termelt hulladék gyakorlatilag lassan, de – jelen állás szerint – biztosan elárasztja a Földet, és veszélyezteti az élővilágát.
Ennek a folyamatnak a lassításához, megállításához azonban az embernek először be kell látnia, hogy ő maga az okozója, és hogy éppen ezért ő az egyetlen, aki tenni is tud a változás érdekében. Ezt a belső folyamatot igyekszik beindítani Tom Szaky: Hulladék-tudatosan című könyve, amely minden elképzelésedet megváltoztatja, amit eddig a szemétről gondoltál.
Ha tudatosabban vásárolsz, egy csapásra meg tudod változtatni fogyasztási szokásaidat, és jobban átgondolod, mit dobsz ki a kukába. A kötet a keletkezésétől végigköveti a szemét útját és felhasználási lehetőségeit, valamint útmutatóként is szolgál annak kapcsán, hogy mi magunk mit tehetünk egy tisztább, tudatosabb világért.
A természet utánzásával és a melléktermékeinkben rejlő értékek kiaknázásával át tudjuk alakítani a hulladékot, és képesek vagyunk a használhatatlan limlomból hasznos erőforrást teremteni – véli a The New York Times, a Treehugger, a Huffington Post, valamint hazánkban a HVG állandó bloggere. Tom Szaky bebizonyítja, hogy az összes szemétben érték rejlik, a használt rágógumitól kezdve a gyümölcsleves zacskón át a strandpapucsig.
Az már csak hab a tortán, hogy magát a könyvet is úgynevezett FSC minősítésű, azaz fenntartható és felelős erdőgazdálkodásból származó fából készült papírra nyomtatják…