Újrahasznosított divat

Újrahasznosított divat

László Edina textiltervező iparművészként végzett a MOME-n, ma már ő is oktatja a szakmát a Budapesti Metropolitan Egyetemen. Saját márkáját 2009-ben hozta létre, LAZLO néven, amelynek középpontjában a környezetbarát technológiák és az újrahasznosított alapanyagok felhasználása áll. 

A márka 2012-ben érte el végső formáját, – addig csak tesztüzemmódban működött – a külföldi induláskor újrahasznosított termékeket gyártó márkaként lett pozícionálva. 

Edinát az újrahasznosításban nemcsak az alkotás vonzotta, hanem az a tudat is, hogy ezáltal tesz a jövő és a természetvédelem érdekében. Az első terméke egy boleró volt, ami úgy született meg, hogy Edina különböző szabászati maradékokat felkockázott, majd egymás mellé varrta őket. Ausztriában debütált először a termékeivel, ott nagyon jó volt a fogadtatása, később indult el itthon a projekt, de itt is nyitott kapukat döngetett velük. Edina nagyon nyitott, sok minden érdekli, alkotásai során az emberekből, különböző élethelyzetekből merít inspirációt. A termékeihez nagy varrodák és cégek szabászati maradékait vásárolja fel, hogy aztán kezei között azok új értelmezést és egyedi stílust képviselve éljenek tovább. Pontos számításai nincsenek, de az elmúlt évek során több tonnányi hulladéknak ítélt anyagot használt újra, javítva ezáltal a környezet minőségén.

további cikkek

Otthoni, hétvégi kertes élelmiszer-termelés: gazdaságos, környezetbarát és pazarlásmentes megoldások hírek
Ne dobj ki évente 190 ezer forintot! hírek
A piacok és szezonális termékek előnyei – A tudatos vásárlás közösséget teremt és csökkenti a pazarlást hírek
Köszönjük
Hírlevelünk már úton.